Tuesday, July 29, 2014

Dag 2, Holocaust Memorial, shoppen en zwemmen.

Nog een paar foto's van gisteren. Onderweg met het vliegtuig, 1 van de eilanden, waarschijnlijk 1 van de Bahamas.

Miami Beach gisterenavond:

Vanmorgen zijn we redelijk vroeg wakker, Marco en ik worden rond 4 uur s’nachts en rond half 7 worden we wakker. Michael houdt het wat langer vol, die wordt rond half 8 wakker.
We ontbijten en gaan dan Miami in. Eerst even op zoek naar een USA stekker. Wij hadden er 1, en als het goed is hij ook in de koffer gegaan, maar hij is nergens te vinden. Gelukkig gauw een winkel gevonden, dus alle apparatuur kan weer opgeladen worden. (stel je voor dat we niet kunnen zien hoe het weer is, en we het blog niet kunnen plaatsen ;) )

Hierna lopen we door Lincoln Road Mall, een lange winkelstraat met ook restaurantjes. Deze ligt vrij dicht bij ons hotel. Hiervandaan lopen we verder naar het Holocaust Memorial. Dit was iets wat ik graag wilde zien. We zijn blij dat we gegaan zijn, een indrukwekkend monument. Rondom het monument staan de 6 mijoen namen van Joden die in de 2e wereldoorlog omgekomen zijn.

We lopen weer richting Lincoln Road Mall, en zien een Macy’s. Zeg je Sandra in Amerika, zeg je Macy’s. ;) Helaas is dit een kleinere vestiging, en hebben ze geen kleding voor grote maten hier. Maar wel het Kipling tasje die ik graag wilde. ;)
Als we terug gaan richting hotel, besluiten we met de auto een stuk te gaan rijden, eerst nog door het Art Deco district, en nog een stuk Miami. We zien de cruiseschepen weer liggen, o.a. de Majesty of the Seas, waar we zelf  een aantal jaar geleden mee geweest zijn, naar de Bahamas. Misschien volgend jaar weer eens een cruise? ;) Deze reis bevalt in ieder geval tot nu toe ook prima.

We besluiten naar Aventura Mall te gaan, we weten dat daar in ieder geval een Ferrari Store is. Marco heeft een Ferrari horloge, en het deel waar je je bandje in doet is gebroken. We gaan informeren of ze dat misschien hebben. Helaas kunnen ze ons niet helpen.
 Maar ja, als we hier nu toch zijn, gaan we nog even shoppen natuurlijk. ;)  Ik slaag ( uiteraard) bij Macy’s voor een korte broek en shirt, Michael vindt 2 leuke korte broeken bij GAP in de uitverkoop, en Marco slaagt bij Calvin Klein.

We zoeken een Publix op om wat boodschappen te doen. We nemen wat brood en lekker vers fruit mee voor het avondeten, en gaan dan weer richting het hotel. In plaats van de weg redelijk dicht langs het strand, slaan we een keer verkeerd af, en rijden een weg ernaast. Hier staan leuke huizen, wat een leuke route om zo te rijden.
Het zwembad op het dak wordt uiteraard weer gebruikt, en voor de rest wordt het denk ik nog een rustig avondje voor we morgen richting Rotonda West gaan.

2 comments:

1. Leuke dag hebben jullie gehad en prachtige foto's.
    Dat shoppen gaat wel goed komen.. zo te lezen.

Veel plezier

ReplyDelete
  2. Dat gaat zeker goedkomen, dankjewel. :-)